Χαλάχ ( το ποιο εύκολο τσουρέκι)



Πράγματι δεν έχω ξανακάνει άλλη φορά τόσο γρήγορα και εύκολα τσουρέκι. Δίχως πολύ ζύμωμα με λίγα υλικά αλλά και με εκατό, τις εκατό επιτυχία. Την συνταγή μου την έδωσε ο γιος μου. Στο Βερολίνο είναι ένα μαγαζί το οποίο κάνει τα συγκεκριμένα τσουρέκια και μετά τα κάνει αβγόφετες. Το μαγαζί από ότι μου είπε είναι εβραίκό, εξ ου και το όνομα του παρασκευάσματος. Εγώ σήμερα έκανα μία παραλλαγή. Το ένα το άφησα σκέτο για να το κάνω αβγόφετες και το άλλο το γέμισα με δίχρωμη, μερέντα της Ίον. Το βούτυρο το πρόσθεσα από μόνη μου, καθώς και το κακουλέ με το μαχλέπι. Ε! Τσουρέκι δίχως βούτυρο?  Έμαθα και ακόμη μία πληροφορία, για το τσουρέκι. Είναι το είδος ψωμιού του Σαμπάτ. (Είναι η ιερή ημέρα των Εβραίων. Ημέρα προσευχής και μόνο και ξεκινάει με την ευλογία του συγκεκριμένου είδους ψωμιού μαζί με το κρασί)

        Απλά θείκό...






Υλικά:
50 γρ. μαγιά φρέσκια
1 κουπ. τσαγ. χλιαρό νερό
600 γρ. αλεύρι
 200 γρ. ζάχαρη
λίγο αλάτι
2 αβγά και 1 κρόκο
1/4 κούπας λάδι 60 γρ. βούτυρο
1 φακελάκι κακουλέ
1 φακελάκι μαχλέπι
1 βανίλια
Το ασπράδι από το αβγό που βάλαμε μόνο τον
κρόκο το κρατάμε για το άλλειμα

Εκτέλεση:
Σε μία λεκανίτσα τρίβουμε τη μαγιά προσθέτουμε το νερό 2 κουταλιές σούπας ζάχαρη εξτρά και 4-5 κουταλιές από το αλεύρι τα 600 γρ. Αφήνουμε τη μαγιά να φουσκώσει για δέκα λεπτά περίπου. Σε ένα άλλο μπολ χτυπάμε τα αβγά με τη ζάχαρη προσθέτουμε το λάδι το μισό από το βούτυρο λιωμένο και τα μπαχαρικά, τα χτυπάμε με το σύρμα για τα αβγά. Μόλις φουσκώσει η μαγιά προσθέτουμε τα αβγά με τα υπόλοιπα υλικά στη μαγιά και αρχίζουμε να βάζουμε το αλεύρι. Προς το τέλος προσθέτουμε και το υπόλοιπο βούτυρο. Γίνεται μια ζύμη αρκετά εύπλαστη. Τη σκεπάζουμε και την αφήνουμε να φουσκώσει για περίπου μιάμιση ώρα σε ζεστό μέρος. Λαδώνουμε ελαφρά τον πάγκο μας, χωρίζουμε τη ζύμη στα δύο και πλάθουμε τα τσουρέκια μας. Το ένα το άφησα σκέτο, το άλλο το γέμισα με μερέντα και το έβαλα σε φόρμα του κέικ. Προσοχή εάν το βάλετε σε φόρμα μην ξεχάσετε να βάλετε αντικολλητικό χαρτί για να βγει ποιο εύκολα. Τα αφήνουμε να διπλασιαστούν. Είκοσι λεπτά πριν τα ψήσουμε τα αλλείφουμε με το ασπράδι και πασπαλίζουμε με αμύγδαλα. Ψήνουμε στους 180 βαθμούς αέρα για 30 λεπτά.

Σχόλια

  1. Τελειοοο .. εχω φτιαξει μια παρομοια συνταγη που μου εδωσε μια φιλη Γαλλιδα συναδελφος του αντρα μου .. καποια στιγμη θα δοκιμασω και την δικη σου .. αγαπαωω ζυμαρακια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλειο και το δικό σου τσουρέκι το είδα. Η μόνη διαφορά μας είναι ότι το δικό μου δεν έχει γάλα και έχει 2 αβγά και ένα κρόκο, ενώ το δικό σου 2 αβγά και ένα ασπράδι.Το αποτέλεσμα το ίδιο. Στην κουζίνα μετράει περισσότερο η καλή διάθεση και η φαντασία. Σου εύχομαι πάντα επιτυχίες στις δημιουργίες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ωραίο και εύκολο τσουρέκι Μαίρη!
    Και πόσο εντυπωσιακό είναι!
    Φαντάζομαι αυτό με την γέμιση πόσο νόστιμο θα έγινε!....
    Μπράβο στον Χ. που σου έδωσε την συνταγή και συγχαρητήρια για σένα που την έκανες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εάν το δοκιμάσεις είναι φανταστικό και σκέτο αλλά και με τη γέμιση το κάτι άλλο. Δεν έχω κάνει ποιο εύκολο τσουρέκι. Το κίκ θέλει περισσότερο χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις